NIEUWSFLITS 6 SEPTEMBER 2021

Een nieuwsflits die wat dichter op de vorige komt, mede omdat er 6 september 2021 een bestuursvergadering was waar ook DRUP aan de orde kwam. DRUP staat voor ?? weet je het?… DRUP leidt tot een paar onderwerpen waar wij jullie graag over informeren. Verder lijkt er wat onduidelijkheid over de picknicken bij de kantine en het lidmaatschap. Je leest het hierna. Dank voor jullie aandacht alvast,…. en hou de datum voor de sluiting van het vaarseizoen vast vrij? Tot daar!

Hellingen-uit 2021-2022 = VOL

Het aantal boten dat dit najaar de kant op kan is minder dan afgelopen jaren. Waar we normaliter de ruimte voor de kantine ook gebruikten voor de winterstalling hebben we die ruimte nu gereserveerd voor materiaal opslag. De leden die gereageerd hebben op de eerdere oproep hebben inmiddels een reactie of de boot dit jaar de kant op kan of niet. Lees ook ff verderop over de oproep om de havenmeester te informeren als je boot een periode uit de haven gaat de komende herfst en winter.

NOG 4 DAGEN!

De aanmeldingen voor het werkebeurten seizoen 2021-2022 lopen goed. De eerste zaterdagen zijn al vol. Er is een maximaal aantal van 14 deelnemers per zaterdag. Dat is een aantal dat nog goed gezamenlijk werk kan uitvoeren en ook een leuk aantal om weer eens nieuwe leden te ontmoeten. De werkbeurten zijn naast helpend voor de vereniging ook leuk!

Hoe zit het ook al weer? Je hebt nog tot 20 september om je in te schrijven voor de werkbeurten van seizoen 2021-2022. Vol=Vol.

Alle leden tussen de 18 en 65 jaar (per 1 juli 2021) worden geacht mee te doen. 

Je kan je hier inschrijven: https://uitnoodontstaa-site.e-captain.nl/mijn-captain/home

Rechtsboven in het scherm zie je dan de keuze ‘activiteiten’. Als je daarop klikt zie je de mogelijke zaterdagen. Maak aub een keuze. Voor de werkbeurten periode 2021-2022 mag je je voor 1 zaterdag in schrijven!

Als je je niet (tijdig) inschrijft of je komt niet op de werkbeurt, dan ontvang je na 20 september een factuur van 150,- 

Voor vragen of opmerkingen met betrekking de werkbeurten kan je een mail sturen naar werkbeurten@wsv-uno.nl

Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot je inloggegevens: communicatie@wsv-uno.nl

SLUITING VAARSEIZOEN

Houd alvast deze datum vrij; zaterdag 16 oktober 2021. Dan is het alweer sluiting van het vaarseizoen. Het lijkt nog ver weg,…… altijd gezellig en goed verzorgd bij de kantine.

Meer informatie op een later tijdstip!

AANPAKKERS GEZOCHT

Om project DRUP ook binnen de financiële mogelijkheden te houden worden diverse werkzaamheden door de onderhoudsploeg uitgevoerd. Dat is natuurlijk super!

Ter ondersteuning van die ploeg vrijwilligers zijn we opzoek naar leden die het leuk vinden om incidenteel ook mee te helpen.

Het is nog niet precies duidelijk welke werkzaamheden of wanneer. Het kan gaan om algemene klussen of wat meer specifiek mbt verven, elektra, water, lassen, timmerwerk. Het is vrijwel zeker dat het overdag, door de weeks, plaats vindt.

Heb je interesse?

Binnenkort sturen we een link hoe je die interesse (vrijblijvend en nergens toe verplichtend) kenbaar kan maken!

Project DRUP

ter informatie,…… Drup staat voor DRijvende steigers Uno Plaszijde.

Gezien de leeftijd, staat van- en het te verwachten onderhoud van de steigers aan de plaszijde wordt er gekeken naar vervanging. Het plan is om, in 3 fases, alle steigers aan de plaszijde te vervangen door drijvende steigers. Dit gebeurt dan steeds na het vaarseizoen, met als wenselijke start de komende winter 2021 en als einddatum (alle nieuwe steigers gereed) de start van vaarseizoen 2024.

In het meest optimale geval kunnen de eerste 3 steigers (steigers 10, 9, en 8) in de komende winterperiode (tot en met startseizoen 2022) worden vervangen.

Het is een mooi, best complex project en dit kunnen we het beste met elkaar aanpakken. Vandaar dat wij jullie er graag ook op dit moment al betrekken.

Praktisch betekent het voornemen dat de huidige ligplekken van de boten aan de steiger 8,9, en 10 het liefst vanaf 16 oktober 2021 (sluiting vaarseizoen) leeg moet zijn. Die boten worden dan in andere ligplaatsen in de haven gelegd. Dit brengt het volgende mee.

  • Gevraagd: Alle boten in de haven moeten voorzien zijn van een naam. Daarmee is het sneller duidelijk welke boot van welk lid is. Zorg aub dat je boot een naam heeft!
  • Alle boten worden door ons voorzien van een “tag”. Dit wordt zo veel mogelijk aan de voorkant van de boot aangebracht en hierop staat de naam van de boot, naam van het lid en de (oorspronkelijke) ligplaats. Laat aub deze “tag” op de boot zitten! Het is de intentie dat die “tag” dan bij de start van het vaarseizoen 2022 verwijderd mag worden.
  • De havenmeester heeft het recht om boten(tijdelijk) te verplaatsen. Als de boot vastligt wordt er eerst contact opgenomen met het betreffende lid, mocht dat niet mogelijk zijn dan kan het gebeuren dat de ketting wordt doorgeslepen. Help ons om dit zoveel mogelijk te voorkomen, de naam op een boot helpt:-)
  • Gevraagd: Het helpt ook als de havenmeester weet wanneer welke ligplekken beschikbaar zijn. Gaat jou boot binnenkort uit de haven? Bijvoorbeeld omdat je onderhoud uitvoert, de boot ergens anders in de winterstalling hebt, meld dit aub bij Ron via een e-mail havenmeester-uno@ziggo.nl met als vermelding van de naar van je boot, je huidige ligplek, per wanneer die plek vrijkomt en naar verwachting tot wanneer.

Dan je wel alvast!

Er komen vast nog meer vragen aan jullie en zodra er meer duidelijk is over data en werkzaamheden mbt de steigers berichten wij jullie dato snel mogelijk!

Kantine afspraken

Gedurende dit bijzondere (corona) seizoen duidelijk geworden dat niet alle leden bekend zijn met afspraken over de kantine. Vandaar dat we in deze nieuwsbrief wat aandacht daaraan geven. Een eerste aanzet:

  • De kantine wordt door Rene georganiseerd. Dat betekend dat als de kantine open is er ook een consumptie verplicht is. Eigen consumpties op terras of in de kantine zijn dan niet wenselijk.
  • Het meubilair op het terras, ook de ‘picknick’tafels bij de fietsenstalling behoren tot de kantine. Verplaatsen is niet toegestaan. Ook niet van de statafels.
  • Als je zelf wat te eten of drinken meeneemt en gebruikt, bijv tijdens periode dat de kantine gesloten is, ruim het dan op!
  • Zonder consumptie geen gebruik maken van toiletten in de kantine,…. naast de kantine hebben we een toiletgebouw waar leden (met je sleutel) gebruik van kunnen maken. Overigens is daar ook een douche (tegen betaling van 50 cent)

Tot zover een start van de afspraken met en over de kantine, helder toch?

Dank alvast!

Wie is er lid?

UNO is een vereniging en die heeft leden. Als lid heb je de mogelijkheid om een ligplaats te huren voor jou boot. Lidmaatschap is dus persoonlijk.

Het is niet mogelijk (behoudens uitzonderingsgevallen bijv bij overlijden in overleg met het bestuur) om het lidmaatschap over te dragen.

Met de verkoop van een bootje wordt de ligplaats NIET overgedragen. Het komt voor dat een lid zijn/haar bootje aan een ander verkoopt. Het lidmaatschap en het recht op de ligplaats kan niet worden overgedragen.

Soms komt het voor dat meerdere personen een bootje hebben gekocht, bij de inschrijving ie een keuze gemaakt wie lid wordt. Daarvoor geldt bovenstaande dus ook.

Gestolen boot gevonden!

Vorige week kwam de havenmeester een onbekende boot tegen op de haven. Een mooie sloep lag ineens op een plek waar deze niet eerder had gelegen of thuishoorde. Uiteraard maar even met de ketting vastgelegd.

Vanuit de contact met de andere (jacht)havens langs de Bergse plassen werd snel duidelijk dat het hier om een (elders) gestolen sloep ging. De eigenaar werd geïnformeerd en deze was erg blij dat de sloep terrecht was. Op onze camerabeelden is nog niet duidelijk wie de sloep daar heeft neergelegd of hoe deze personen ons UNO terrein hebben verlaten. Wel gaaf voorbeeld van samenwerking tussen de verschillende (jacht)havens.

Parkeer voor de sluis!

Jullie hebben vast de vernieuwde entree bij de haven al gezien. Bloembakken en paaltjes maken het geheel een stuk vriendelijker. Daarbij helpt deze nieuwe opzet ook om illegale parkeeracties tegen te gaan. Parkeeracties die de gebruikers van de UNO, de bezoekers van het park en ook bijvoorbeeld hulpdiensten behoorlijk kunnen irriteren en (veelal letterlijk) in de weg staan.

Zorg dus dat je je bezoek aan de UNO een beetje goed plant en parkeer voor de sluis!

Wees je bewust dat de afdeling handhaving heeft aangegeven regelmatig langs te komen, het zou zonde zijn als ze jouw parkeeractie moeten beboeten. 

Op het terrein van de UNO is er voldoende parkeerplek voor fietsen, scootmobielen, steps en scooters (op de ‘platen’ om de hoek). Dank alvast!

Naam of gaan

De haven ligt vol! Er is een wachtlijst voor de plekken aan de BergsePlas en soms is het onduidelijk van wie een boot is. We hebben de ligplek op naam staan en we willen graag ook de boten aan een eigenaar kunnen koppelen. Daarvoor is een naam op de boot zeer wenselijk. 

Dus .. uitgangspunt is dat voor het einde van het vaarseizoen (16 oktober!) alle boten op de UNO voorzien zijn van een,.. van de buitenzijde zichtbaar en leesbare naam!

Let’s go!

Onderhoud

De werkploeg is hard bezig om de haven goed te onderhouden en onderhoud van de (eigen) werkschepen van de vereniging hoort hier ook bij. De eerste ligt al op de kant!

Verstopt?

In de zomer groeit het gras, de brandnetels en ander groen super snel, .. zo verdwijnt er ook nog wel eens wat uit het zicht.

We begrijpen dat dat kan gebeuren..

Je gaat eindelijk weer een keertje naar je boot, je maakt hem vaarklaar, legt wat spullen weg, bang dat het van de steiger afvalt, of, wat goed van je, je bedenkt dat het op die steiger misschien wel je mede steigergenoten in de weg ligt. Tja, .. uiteraard, je legt het even op het gazon, gaat lekker varen, genieten. Helemaal leeg kom je terug, volstrekt onbewust van wat je eerder die dag op het gazon hebt gelegd,.. door de snelle aangroei ook vrijwel niets meer van te zien en zoals dat gaat, uit het zicht, uit het hart en vaak, helaas, ook uit het geheugen verdwenen.

Daarom bij deze nog enkele visuele aanwijzingen en herinneringen.

Herken je ze?? 

PS. laat niet na een aangenaam verpozen een ander met jouw zooi en lege dozen 

#uitdevorigeeeuw en nog steeds relevant 🙁

PS2. De camerabewaking heeft een opslagfunctie 🙂 

Dank je wel alvast!

PROJECT DRUP!

in de vakantie is (o.a.) Gerard druk bezig geweest met het bepalen van de investering, alternatieven, kijken naar planning en realiseerbaarheid. We hebben het er als bestuur komende vergadering (8 september) ook weer over. Zodra we meer weten horen jullie van ons.

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *